tiistai 27. syyskuuta 2016

Inspiraatiota häämeikkiin

Tällä viikolla saatte tutorialin syksyiseen häämeikkiin ja miksipä sitä ei voisi syksyn juhlissa muutenkin käyttää. Halusin kuitenkin pohjustaa häämeikkitutorialia hieman inspiraatiokuvilla.
Mietin pitkään sitä, tekisinkö häämeikin itse vai menisinkö meikkaajalle. Rakastan meikkaamista ja olen hyvin tarkka omasta meikistäni, varsinkin noin suurena päivänä! Oon erityisen nipo silmämeikistä, sillä tiedän tasan, mitä meikiltä haluan ja millainen meikki minulle sopii. Näistä syistä olen päättänyt tehdä itselleni oman häämeikin.

Häämeikissä mulle tärkeintä on tietenkin kuulas, kestävä ja kaunis meikkipohja, mutta isoin juttu on juurikin silmämeikki! Näin syksyn aikaan seuraavat meikit inspiroi mua todella paljon..

 1. Rakastan tätä tummaa ja violettia silmämeikkiä! Häämeikki saa olla tumma ja näyttävä varsinkin juuri syys- ja talvihäissä. Violetti vetosi muhun myös siksi, että se on meidän teemaväri. Katsetta kirkastaa ja avartaa kuitenkin sisänurkassa vaalea luomiväri. Myös nuo kissamaiset rajaukset on kivat ja mulle ainakin kotoisan oloiset, sillä yleensä jos meikkaan enemmän, kuuluu meikkiin juurikin tuollaiset rajaukset.

2. Hieman hillitympi mutta silti näyttävä meikki, joka tuo kauniisti silmien värin esiin. Tykkään tässä siitä, että alaluomella on erivärinen luomiväri, kuin yläluomessa. Pieni ja näyttävä yksityiskohta, joka tekee koko silmämeikistä näyttävän, vaikka itse meikki ei olekaan kovin vahva ja tumma. Tämä sopisi varmasti niille morsiamille, jotka haluavat poiketa normaalista arkimeikistä ja revitellä vähän, mutta tumma ja liian vahva silmämeikki ei ole se oma juttu kuitenkaan.

3. Tässä silmämeikissä tuo pronssihtava pieni kimalteleva yksityiskohta vei mun huomion. Sopivasti mattaa ja kimalletta yhdistettynä on kyllä erittäin ihanan näköinen yhdistelmä. Varsinkin nyt, kun mattaiset huuletkin ovat in.

4. Kimallesilmämeikki, joka on todella näyttävä. Vaikka tykkäänkin tummasta silmämeikistä, tiedän, että tämä olisi mulle jo liian tumma. Samanlaista tyylä voisi hakea juurikin ruskean eri sävyistä yhdistettynä vaikkapa juuri violettiin. Tässä meikissä tykkäsin eniten juuri alaluomen luomiväreistä.

Silmämeikki tulee olemaan tutorialissa siis jotain näiden väliltä tai jotain näitä kaikkia yhdistettynä! Visioita olisi miljoona erilaista ja inpistä tehdä monta erilaista meikkiä, joten saa nähdä, mistä teille tutorialin päätän lopulta tehdä. 

Onko täällä muita, jotka meikkaavat itse itsensä?
Millaista silmämeikkiä sinä suosit hääpäivänä?

*Kuvat Pinterestistä

2 kommenttia:

  1. Kaikki on tosi kauniita ja juhlavia! Oma lempparini näistä on numero 3. :) Minulle häämeikin teki luottomaskeeraajani, joka teki minulle koemeikin ennen hääpäivää.

    VastaaPoista
  2. Ihania silmämeikkejä! =) Mä tein itse meikkini ja siitä tuli todella luonnollinen. En halunnut liikaa meikkiä, koska halusin kuitenkin näyttää itseltäni. Mulla oli häiden aikaan vielä todella todella huono iho, joten satsasin pohjaan paljon. Jos oikein muistan, taisi silmät saada ripsarin lisäksi vain todella naturellin luomivärin.

    VastaaPoista